Voor elke ondernemer zijn bepaalde zaken lastig zelf af te blijven handelen. Een voorbeeld van een dergelijke taak is de telefoonservice. De klant is niet tevreden over de snelheid van respons op de mail en er wordt niet duidelijk antwoord gegeven op de vraag van de klant. Wanneer een klant belt verwacht hij of zij dat er duidelijk en snel gereageerd wordt op hun vraag. Het is slechte reclame voor je bedrijf als klanten hier niet tevreden over zijn. Het is zelfs mogelijk dat alleen hierdoor klanten over zullen stappen naar de grote concurrent van je bedrijf, vanwege de betere klantvriendelijkheid en klantenservice van dit bedrijf. Het is van essentieel belang dat de klant op een correcte manier wordt benaderd en alle wensen vervult. Helaas is dit vaak niet te realiseren voor een ondernemer. Toch zijn er een aantal oplossingen om tenminste een betere klantenservice te bieden aan de (potentiele) klant. De meest voor de hand liggende oplossing is het aannemen van een werknemer. Het probleem is dat de kosten hiervan erg hoog zijn en er hiervoor geen budget is. Hiernaast moet er ook een speciaal plekje op het kantoor vrij gemaakt worden voor deze werknemer, terwijl deze ruimte er niet is.

Een andere goede mogelijkheid is het benaderen van een bedrijf dat de telefoon voor jouw bedrijf opneemt. Dit betekent dat de gehele klantenservice uithanden wordt genomen door een externe partij. Een dergelijke antwoordservice zal er voor zorgen dat klanten bij jouw bedrijf 24 uur per dag terecht kunnen. De klant kan op ieder gewenst moment uw bedrijf telefonisch benaderen met hun dringende vraag. Medewerkers van het telefoon-opname bedrijf worden speciaal getraind om alle mogelijke vragen te beantwoorden en hiernaast ook advies te geven. Dit is een erg goede oplossing voor het probleem dat eerder is beschreven.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl