Ik ben bezig met het inschakelen van incassobureau, omdat een klant mijn rekening niet wilt betalen. Een klant die een rekening niet wilt betalen wordt ook wel een debiteur genoemd. Het tegenovergestelde daarvan is een crediteur, dan moet je nog geld ontvangen van iemand. Mijn opzet van een bureau inschakelen is omdat mijn kans dan groter is dat ik mijn geld ontvang. Ik heb een beginnende onderneming dus ik kan nog niet veel lijden, ik ben namelijk bang dat wanneer ik hiermee blijf wachten, ik zelf in de problemen kom te zitten. Ik hoop dat ik met deze keuze meer kans maak dat ik mijn geld toch ontvang. In dit blogje lees je hoe ik het heb aangepast en lees je verder ook welk incassobureau ik heb gekozen.

 

Incassobureau kiezen

Om mijn geld terug te krijgen moet ik natuurlijk eerst een incassobureau kiezen. Anders helpt het allemaal niet, geld komt niet vanzelf aanrollen natuurlijk. Ik ben op Google gaan zoeken naar verschillende bureaus in de buurt. Ik kan wel landelijk gaan zoeken maar het is lastig als je een keer op een gesprek moet komen dat je naar de andere kant van Nederland moet reizen. Dan betaal je de factuur van de klant alleen al aan benzine en maak je er uiteindelijk nog geen winst op. Ik heb Van Loon Incasso Advocaten gebeld, een bedrijf in Veenendaal waarbij ik het idee heb dat zij mij heel erg goed kunnen helpen.

Van Loon Incasso Advocaten

Ik heb Van Loon Incasso Advocaten gebeld om mij te helpen met de debiteur. Ze stuurden binnen 24 uur al een brief naar de klant waarin stond dat zij zijn ingeschakeld en dit meteen een waarschuwing was en dat er anders extra kosten boven het bedrag op komen. Ik had het geld al vrijwel meteen, ik denk dat er zo  een 5 dagen tussen zaten. Jammer genoeg kunnen wij als bedrijf zelf het niet zo makkelijk doen door er toeslagen etc. bovenop te gooien.