Als eigenaar van een webshop of andere onderneming weet je hoe belangrijk een goede relatie met je klanten is. Zonder klanten kan jouw onderneming immers niet bestaan. Het is daarom belangrijk dat je jouw klanten niet zomaar voor lief neemt en dat je ze niet als nummertje ziet. Ervoor zorgen dat jouw klanten zich “speciaal” voelen wanneer ze bij jou klant worden zal ervoor zorgen dat ze blijven terugkomen. Dit zie je ook terug bij de grote jongens als Bol.com en Coolblue.nl; zij bieden net dat extra beetje service waardoor jij je als klant gewaardeerd voelt. Dat in combinatie met een zeer gevarieerd en breed assortiment zorgt ervoor dat jij terug blijft komen. Maar hoe kan je dit nou bij je eigen onderneming of webshop implementeren?

Vergelijk jezelf niet met de grote jongens

Allereerst moet je je realiseren dat jezelf vergelijken met de grote jongens geen goede maatstaaf is. Zij hebben vele malen meer capaciteit en kapitaal om grote acties e.d. op te zetten voor hun klanten. Dit is simpelweg voor een reguliere (startende) webshop of onderneming niet waar te maken.

Groei kost tijd

Het is best begrijpelijk dat je met je webshop of onderneming zo snel mogelijk wilt uitgroeien tot een echte naam binnen de branche waar je actief bent. Echter is het nou eenmaal zo dat een gezonde groei van een bedrijf tijd kost. Voor een webshop bijvoorbeeld is het noodzakelijk dat er een bepaalde autoriteit opgebouwd moet worden binnen Google.

Beloon de klanten die je hebt

Zoals hierboven al benoemd is moet je de klanten die je hebt niet voor lief nemen. Laat dan ook je waardering zien door middel van relatiegeschenken met logo. Voeg bijvoorbeeld bij elke geplaatste bestelling een Dopper drinkfles. Een onverwacht cadeau is altijd het leukst om te krijgen, deze verassing zal er dan ook voor zorgen dat de klant de volgende keer zeker weer aan jou denkt. Laat de Dopper bedrukken met je bedrijfslogo of merk om te werken aan de branding van je onderneming!